Pomoc a podpora

Potrebujete poradiť? Radi vám pomôžeme

Máte pocit, že intermet či televízia od PEERS nefungujú, ako by mali, alebo sa objavil problém s fakturáciou? Náš profesionálny tím je pripravený 7 dní v týždni:

Mail: info@peers.sk 
Tel: +421 290 901 692 (PO-PIA 9:30-15:30)

Často kladené otázky

Fakturácia a platby

Ako a kde zaplatím za služby?

Za využívanie služieb vystavujeme faktúru ktorú následne môžete uhradiť bankovým prevodom. Pri platbách prostredníctvom pošty, doporučujeme platbu realizovať v dostatočnom predstihu nakoľko párovanie takýchto platieb môže trvať až 10 dní.

Pri platbách je vždy dôležité dbať na správny variabilný symbol, na základe ktorého náš system priradí platbu k Vášmu účtu.

Odoslaná platba sa v mojom účte nezobrazila

Pri bankových prevodoch máme platbu obvykle už na druhý pracovný deň pripísanú na náš účet, pri platbách prostredníctvom pošty to môže trvať až 10 dní od zaplatenia.

V prípade že sa platba aj tak na vašom zákazníckom účte neobjavila, kontaktujte technickú podporu. Na dohľadanie platby budeme potrebovať potvrdenie o realizácii prevodu (vydané bankou alebo poštou). Potvrdenie odošlite na info@peers.sk so stručným popisom vášho problému.

Platby s nesprávne vyplneným variabilným symbolom nevieme automaticky spárovať s vaším zákazníckym účtom. Takéto platby párujeme až na žiadosť zákazníka (po predložení potvrdenia o platbe) alebo ich spáruje náš pracovník manuálne 1x do mesiaca (obvykle posledný deň v mesiaci)

Ak sa nám nepodarilo platbu spárovať ani manuálne, takúto platbu vraciame v rovnakej sume na rovnaký účet z ktorého prišla.

Zaplatil som viac alebo menej než bola suma na faktúre

Fakturácia u nás funguje spôsobom individuálneho účtu zákazníka. V našej zákazníckej zóne vedieme informáciu o tom, koľko ste nám doteraz zaplatili, koľko sa zo zaplatenej sumy minulo a koľko vám ešte zostáva alebo naopak chýba.

Ak nám či už úmyselne alebo omylom odošlete viac než je fakturovaná suma, preplatok automaticky prevedieme na kredit o ktorý vám bude ponížená nasledujúca faktúra.

Faktúry, ktoré sú 100% uhradené neodosielame ani vás o nich nenotifkujeme, ale stále ich môžete nájsť vo vašej zákazníckej zóne.

Prichádzajúce platby párujeme primárne k úhrade Vaších najstarších faktúr, takže ak ste mali nejaku neuhradenú faktúru a odoslali ste platbu za inú faktúru, platbu použijeme primárne na úhradu staršej z nich.

Poruchy

Internet mi vypadáva alebo seká

Možné príčiny:

  1. Pravdepodobne dochádza k zahlteniu Vašej linky a tým aj k vyčerpaniu zakúpenej kapacity. Odporúčame skontrolovať aktívne sťahovania na pripojených zariadeniach, predovšetkým P2P prenosy vedia veľmi rýchlo linku zahltiť. Zahltená linka býva často problém nižších/slabších programov internetu, preto môžete tento problém vyriešiť aj zakúpením vyššieho programu.
  2. Druhou možnosťou sú fyzické a poveternostné vplyvy alebo porucha v našej sieti, ak ste si istý, že žiadne zariadenie Vašu linku nezahlcuje, určite nás kontaktujte sa účelom preverenia stavu.

Rýchlosť linky môžete otestovať tu: peers.sk/speedtest

Budem za opravu poruchy niečo platiť?

  • NIE: V prípade ak zistíme poruchu na zariadení ktoré je v majetku PEERS, pričom porucha nebola zavinená zákazníkom, opravu neplatíte.
    Jedná sa hlavne o ZAPOŽIČANÉ alebo PRENAJATÉ zariadenia ako sú routre, antény či TV boxy.
  • ÁNO: Poruchy zavinené užívateľom ako sú napríklad zlé nastavenie domácej siete, počítača, poškodenie kabeláže a konektorov alebo prepojovacích káblov či napájacích adaptérov.
    Z pravidla sa jedná hlavne o všetky možné miesta poruchy, ktoré sa nachádzajú za posledným zariadením v majetku alebo správe PEERS. Oprava poruchy na strane účastníka je v tomto prípade
    spoplatnená podľa aktuálne platného cenníka prípadne podľa individuálnej dohody s ohľadom na rozsah poškodenia a náročnosť opravy.

Inštalácia

Musím si od PEERS pri zavedení internetu prenajať router?

V prípade, ak disponujete vlastným zariadením, môžete ho naďalej využívať. Aby ste sa vyhli prípadným komplikáciám, odporúčame s našim technikom vopred prekonzultovať či je váš existujúci typ routera vhodný! Pre optické programy automaticky zapožičiavame náš router.

Budem mať internet cez kábel, alebo bezdrôtový?

Môžete mať oboje, typ zvoleného prenosu internetového pripojenia záleží od viacerých okolností, napríklad na vzdialenosti od vysielača. Výkonnejšie programy (typu SMART), poskytujeme zväčša formou káblového pripojenia.

Nainštalujete mi na dom anténu?

Pokiaľ budete využívať bezdrôtové pripojenie, áno. Anténu je potrebné umiestniť do exteriéru, napríklad na strechu, alebo komín. O inštaláciu sa postaráme my. Veľkosť antény závisí od mnohých faktorov, všeobecne sa pohybuje do priemeru 45 cm, nemusíte sa teda obávať, že by narušila vzhľad budovy.

Chcel by som využiť existujúcu káblovú sieť v dome

Pri budovách, ktoré sú vybavené kabelážou pre rozvod internetu, je v niektorých prípadoch pre šírenie pripojenia od PEERS možné existujúcu kabeláž využiť. Je to ale individuálne, káblové siete typu DSL a satelitné kabeláže je nutné vymeniť.

Bojím sa, že mi bezdrôtový internet bude vypadávať

Nemusíte mať strach. Značnú časť našich klientov pripájame bezdrôtovo (cez anténu), nezaznamenávame pri tom nijaké kvalitatívne nedostatky. Pred inštaláciou kvalitu signálu dôkladne premeriavame, aby ste si mohli byť istý jeho rýchlosťou a stabilitou.

Ostatné

Kedy potrebujem statickú IP adresu?

Ak používate internet na prehliadanie stránok, četovanie alebo e-mail, nepotrebujete verejnú statickú IP adresu. Túto službu využijete v prípade, ak sa potrebujete k vašim zariadeniam vzdialene pripájať. Služba je vhodná pre klientov, ktorí prevádzkujú servery či kamerový systém. Ako alternatívu k prenájmu IP odporúčame cenovo výhodnejšie prenajatie TCP a UDP portov.

Nechápem rozdiel medzi prenájmom IP adresy a portu

Zvyčajne nie je nutné prenajať si celú IP adresu, pretože všetky jej možnosti nevyčerpáte a okrem toho, počet dostupných IP adries sa postupne znižuje. Rovnako efektívne a zároveň až desaťnásobne lacnejšie riešenie je prenájom portu, buď TCP alebo UDP, naraz za jednu cenu.